Aizmirsi paroli?
Reģistrēties

Sporta ziņas

Praktiski padomi kopīgiem ģimenes treniņiem

Arī šogad ģimenes ar bērniem aicinātas piedalīties Lattelecom Rīgas maratona Rimi Bērnu dienas organizētajā 4,2 kilometru garajā Ģimeņu skrējienā. Kā sagatavoties maratonam kopā ar visu ģimeni, stāsta Rimi Bērniem eksperts, fitnesa treneris Kārlis Birmanis, un aicina uz bezmaksas iesildīšanās treniņiem Mežaparkā katru svētdienas rītu.

Paveicamais līdz maratonam

Ģimene, kurā aug skolas vecuma bērni, kā vienu no mērķiem var izvirzīt četru vai sešu kilometru distances noskriešanu kādā no maratoniem, taču tam jāsāk gatavoties jau laikus. Vismaz divus mēnešus pirms maratona svarīgi bērnu sākt radināt pie skriešanas slodzes. Rimi Bērniem fiziskās sagatavotības eksperts Kārlis Birmanis stāsta: “Jāatceras, ka arī bērnam, kurš ikdienā būs pieradis pie aktīvas sportošanas, četru, sešu kilometru distances noskriešana bez iepriekšējiem treniņiem var radīt pārslodzi, bet mazkustīgāks bērns var sevi pilnībā nokausēt un ķermenim radīt pārslodzi jau pie trim kilometriem. Tāpēc treniņu periodā vajadzētu nevis koncentrēties uz noskrieto distanci, bet gan vadīties pēc slodzē pavadītā laika: pirmajā nedēļā skrienam 20 minūtes un neskatāmies, cik kilometru pieveicam. Nākamajā nedēļā pieliekam piecas minūtes klāt. Šādi ķermenis pakāpeniski pieradīs pie slodzes.”

Kam pievērst uzmanību trenējoties?

Lai trenētu izturību, organismam nepieciešams pietiekami daudz skābekļa. Tāpēc tempam jābūt tādam, lai skrienot varētu normāli sarunāties. Vecākam, kas dodas skriet kopā ar bērnu, jāspēj uzturēt sarunu, jo sarunāšanās vislabāk parādīs, ka tiek skriets optimālajā tempā (netrūkst elpas), turklāt arī bērnam būs interesantāk. Zelta likums, kas jāatceras, – ja skrienot jūt diskomfortu vai pat sāpes, kaut kas tiek darīts nepareizi. Diskomfortu ignorēt nedrīkst. Tiklīdz to jūt, jāapstājas vai slodze jāsamazina. Ja sāpes nepāriet, laikus vajadzētu meklēt palīdzību pie speciālista, piemēram, fizioterapeita. Jāpatur prātā, ka bērnus nogurdina monotonas cikliskas nodarbes un nemainīga ainava. Vislabāk tam derēs meža ceļi, kur nepieciešams te uzskriet augšā kalnā, te skriet lejā un ir citi šķēršļi. Bērniem visbūtiskākais ir justies emocionāli pacilātiem, savukārt vecākiem jāatceras,  ka nevajag bērnu emocionāli ietekmēt un skriešanu uzspiest – motivēšanai jābūt labvēlīgai.

Svarīgs priekšnoteikums veselīgai skriešanai ir stalta stāja. Skrējiena laikā zodam jābūt paralēli zemei/skriešanas virsmai, mugurai taisnai, jo tas nodrošinās, ka krūškurvis būs atvērts un skrējējs spēs pilnvērtīgi elpot. Ja ķermenis skrienot ir sakņupis un krīt uz priekšu, katrs solis ir kā sitiens, kas rada papildu slodzi locītavām un mugurai.

Kad labāk tomēr neskriet?

Mūsdienās daudziem bērniem un jauniešiem mazkustīgā dzīvesveida dēļ ir novājināta vai slikti attīstīta muskulatūra. Vizuāli to var redzēt pēc tā, ka bērnam pēdas krīt uz iekšpusi, savukārt ceļi it kā sitas kopā. Tiem, kuriem ir šādas problēmas, pirms uzsākt treniņus, ieteicams konsultēties ar fizioterapeitu, kas izskaidros, kāda slodze un kādi sporta veidi būtu vēlami. Ja netiek ņemta vērā bērna veselība un stājas specifika, skrienot pēda nepareizi uzņem slodzi, un tad katrs solis piezemējoties ir kā sitiens, ko kompensē locītavas ceļgalos, gūžās, cieš arī mugurkauls. Protams, situāciju var mazliet līdzsvarot ar labiem skriešanas apaviem. Specializētajos sporta veikalos ir pieejami bezmaksas pēdu testi, lai noteiktu, tieši kādi apavi ir vajadzīgi. Tomēr jāatceras, ka ar apaviem pēdas un stāju izlabot nav iespējams. Ja bērnam būs veselas pēdas un mugura, viņš varēs skriet teju jebkuros sporta apavos.

Piedalieties treniņos Mežaparkā!

Katru svētdienas rītu līdz pat starta šāvienam Lattelecom Rīgas maratonā 19. un 20. maijā organizatori aicina trenēties Mežaparkā lieliskā skrējēju un treneru kompānijā! Paši mazākie skrējēji trenēsies kopā ar Kārli Birmani, Rimi Bērnu dienas treneri, un varēs izskrieties atbilstoši savām spējām un mērķiem, kamēr vecāki gatavoties saviem startiem. Vairāk par treniņiem uzzini https://ej.uz/RimiBerniemTrenins. Savukārt plašāka informācija par dalību Rimi Bērnu dienā: http://www.lattelecomrigasmaratons.lv/lv/rimi-bernu-diena/

Par Rimi Bērnu dienu

Lattelecom Rīgas maratona Rimi Bērnu dienas tradīcija tika aizsākta 2013. gadā, dienu pirms galvenajiem startiem, aicinot uz simboliskiem skrējieniem pašus mazākos dalībniekus. 2015. gadā skrējieni pirmo reizi notika 11. novembra krastmalā, kopā pulcējot 7 400 dalībnieku līdz 12 gadu vecumam, bet jau 2016. gadā dalībnieku skaits sniedzās pāri 8 000 un 2017. gadā – 10 000, Rimi Bērnu dienai nostiprinoties kā lielākajam bērnu skriešanas notikumam Baltijas valstīs. Rimi Bērnu dienas patrons un galvenais atbalstītājs ir Rimi Latvia.



Interesanti

Draugs sāpošiem muskuļiem un locītavām - kā ķermenim palīdz teipošana?

Kaut gan vasara jau noslēgusies, siltais un sausais septembris mūs turpina lutināt, ļaujot izbaudīt..

Noskaidrots, kā fiziskās aktivitātes ietekmē skolēnu miega kvalitāti

Miegs ir viens no svarīgākajiem labas pašsajūtas un veselības priekšnoteikumiem gan pieaugušajiem,..

Praktiski padomi kopīgiem ģimenes treniņiem

Arī šogad ģimenes ar bērniem aicinātas piedalīties Lattelecom Rīgas maratona Rimi Bērnu dienas..

Kā vispareizāk uzņemt ūdeni sportisku aktivitāšu laikā?

Nav noslēpums, ka ūdens ir dzīvības un veselības pamats, nodrošinot organismam svarīgu procesu..

Sporta ziņas

Pāvulāns un Mackeviča aizstāv Latvijas čempionu titulus skvošā

Par Latvijas čempionu skvošā jau četrpadsmito gadu pēc kārtas kļuvis Aleksandrs Pāvulāns, bet..

Paziņoti LSFP Sporta stipendijas 2018 ieguvēji

Latvijas Sporta federāciju padomes (LSFP) valde 2018. gada 9. novembrī apstiprinājusi LSFP Sporta..

Jauni izaicinājumi pēcolimpiskajā sezonā

Latvijas bobsleja un skeletona federācijas oficiālā partnera SIA “Inchcape Motors Latvia” auto..

Rīgas sprints noslēdzas ar Maļukas un baltkrievu dominanci

VI Starptautiskais peldēšanas festivāls "Rīgas Sprints 2018" noslēdzies ar BJSS Rīdzene Daugavas..

Startē programmas "Sporto visa klase" 5.sezona

31.oktobrī “Arēnā Rīga” pulcējās gandrīz 7000 Latvijas Olimpiskās komitejas (LOK) organizētās..

Sporta notikumi

Mediķu turnīrs pludmales volejbolā

Pludmales sporta centrs "Brazīlija", sadarbībā ar Latvijas Ārstu biedrību un “Ārsts.lv”,..

MIX turnīrs pludmales volejbolā

Janvāra pēdējā svētdienā sporta un izklaides centrā "Brazīlija" notiks enerģisks pludmales volejbola..

Turnīrs "Brazīlietis"

Ja svētdienai plāns vēl nav gatavs, un esi gatavs aktivitātēm un sportiskai pēcpusdienai, aicinām..

HoReCa turnīrs

Sadarbībā ar Latvijas Bārmeņu Federācija - L.B.F un “bartending.lv” aicinām bārmeņus, viesmīļus..

Magnum MIX turnīrs

Pirmajā septembra svētdienā aicinām jaukta sastāva komandas bez vecuma vai sagatavotības līmeņa..

Reklāmas



Lauki ar zvaigznīti (*) jāaizpilda obligāti

Jūsu ziņojums ir veiksmīgi nosūtīts!