Aizmirsi paroli?
Reģistrēties

Sporta ziņas

Kā vispareizāk uzņemt ūdeni sportisku aktivitāšu laikā?

Nav noslēpums, ka ūdens ir dzīvības un veselības pamats, nodrošinot organismam svarīgu procesu norisi, apgādājot to ar skābekli un minerālvielām, izvadot toksīnus, kā arī nepieciešamības gadījumā atvēsinot organismu. Fizisku aktivitāšu laikā, kad organisms zaudē daudz ūdens, ir īpaši svarīgi saglabāt ūdens līmeni organismā. Savos ieteikumos pareizai ūdens uzņemšanai sportisku aktivitāšu laikā dalās “Nike+ Run Club” galvenais treneris Arnis Ozoliņš.

Pastāv uzskats, ka fizisku aktivitāšu laikā nav ieteicams dzert ūdeni, jo tādā veidā organisms tiek papildus noslogots, tomēr tā nav – ūdens ir jāuzņem pietiekamā daudzumā ne vien ikdienā, bet arī sportojot.

Organismam nepieciešamais ūdens daudzums ir atkarīgs no ļoti daudziem faktoriem – cilvēka vecuma, svara, laikapstākļiem un slodzes intensitātes. Sportojot siltā laikā, ūdens ir jāuzņem 2-3 reizes vairāk. Ja, piemēram, zemas intensitātes treniņu laikā varētu arī iztikt bez papildu ūdens uzņemšanas, ar nosacījumu, ka to padzeras pirms un pēc treniņa, tad augstas intensitātes treniņu laikā vai veicot garāku distanci ūdens būtu jāuzņem regulāri.

“Runājot par piemērotāko brīdi ūdens dzeršanai, ierobežojumu nav – ūdens jādzer gan treniņa laikā, gan pirms, gan pēc tā. Ja 2-4 stundas pirms sportiskām aktivitātēm nav ieteicams ēst, tad uz ūdens dzeršanu šis ierobežojums neattiecas. Padzerties droši var arī īsi pirms starta vai treniņa – vien jāatceras, ka ūdens ir jāuzņem vienmērīgi, padzeroties pa maziem malciņiem, lai nerastos smaguma sajūta kuņģī, kas savukārt var ietekmēt pašsajūtu un sportisko sniegumu. Arī pēc treniņa vai sacensībām ir jāievēro šis pats princips – nevajadzētu strauji uzņemt lielu daudzumu ūdens, bet gan ik pa laikam padzerties pāris malciņus,” iesaka “Nike+ Run Club” galvenais treneris Arnis Ozoliņš.

Domājot par ūdens dzeršanu, katram svarīgi izvēlēties piemērotāko ūdeni ar vispatīkamāko garšu, kas spēs atveldzēt un palīdzēs saglabāt ūdens līmeni organismā. Lai izvairītos no vēdera uzpūšanās, kas varētu radīt nepatīkamas sajūtas treniņu laikā, ieteicams izvēlēties negāzētu minerālūdeni – šajā gadījumā piemērots būs arī dabīgais negāzētais minerālūdens Neptunas.



Interesanti

Pētīs, kā fiziskās aktivitātes ietekmē skolēnu miega kvalitāti

Kvalitatīvs miegs ir viens no būtiskākajiem bērna attīstību un augšanu ietekmējošajiem faktoriem,..

Kā vispareizāk uzņemt ūdeni sportisku aktivitāšu laikā?

Nav noslēpums, ka ūdens ir dzīvības un veselības pamats, nodrošinot organismam svarīgu procesu..

Kas jāņem vērā skrienot naktī - elites sportistu ieteikumi

Tradicionāli skriešanas sacensību starti tiek doti dienas pirmajā pusē un aktīvi skrējienu dalībnieki..

Ultramaratonistes Almas Vītolas padomi, kā iemīlēt skriešanu un vienmēr finišēt

Ultramaratoniste Alma ir izcils piemērs, kā paveikt šķietami neiespējamo. 260 kilometru skrējiens..

Sporta ziņas

Paula Freimane izveidojusi fitnesa un uztura aplikāciju lietošanai mājas apstākļos

Fitnesa trenere Paula Freimane kopā ar Annu Krimeli, Kasheru, Zuarguss un Roberto Meloni plašākai..

Kurai Latvijas tenisistei Austrālijas ”Open” būs veiksmīgāks?

Naktī uz pirmdienu „Australian Open” tenisa turnīru uzsāka Latvijas tenisistes Aļona Ostapenko..

Latvijas badmitnona federācija pievienojas valsts programmai "3+ ģimenes karte"

Latvijas badmintona federācija ir pirmā no Latvijas sporta federācijām, kas pievienojusies valsts..

30 dienas līdz olimpiskajām spēlēm – būtiskākais, lai tās skatīties būtu īpaši aizraujoši

Tieši 30 dienas pirms olimpisko spēļu sākuma, Lattelecom, kopā ar olimpisko sporta veidu pārstāvjiem..

Mēnesis līdz rallijam Sarma 2018 – uzsākta dalībnieku reģistrācija

Līdz rallijam Sarma 2018 atlicis vien mēnesis, un līdz ar oficiālo dokumentu publicēšanu ir uzsākta..

Sporta notikumi

MIX turnīrs pludmales volejbolā

Janvāra pēdējā svētdienā sporta un izklaides centrā "Brazīlija" notiks enerģisks pludmales volejbola..

Turnīrs "Brazīlietis"

Ja svētdienai plāns vēl nav gatavs, un esi gatavs aktivitātēm un sportiskai pēcpusdienai, aicinām..

HoReCa turnīrs

Sadarbībā ar Latvijas Bārmeņu Federācija - L.B.F un “bartending.lv” aicinām bārmeņus, viesmīļus..

Magnum MIX turnīrs

Pirmajā septembra svētdienā aicinām jaukta sastāva komandas bez vecuma vai sagatavotības līmeņa..

Magnum Amatieru turnīrs

Aicinām pludmales volejbola spēlētājus uz vīriešu Magnum Amatieru turnīru pēdējā jūlija svētdienā. Dalībniekiem..

Reklāmas



Lauki ar zvaigznīti (*) jāaizpilda obligāti

Jūsu ziņojums ir veiksmīgi nosūtīts!