Aizmirsi paroli?
Reģistrēties

Sporta ziņas

Kas jāņem vērā skrienot naktī - elites sportistu ieteikumi

Sporta veidi: Vieglatlētika.

Tradicionāli skriešanas sacensību starti tiek doti dienas pirmajā pusē un aktīvi skrējienu dalībnieki sevi un savu ķermeni jau pieradinājuši konkrētam režīmam - cik stundas miega nepieciešamas, ko un cik daudz ēst brokastīs, kā iesildīties. Gatavojoties vērienīgākajam nakts skrējienam Latvijā - Jelgavas nakts pusmaratonam, ir vērts ieklausīties pieredzējušos skrējējos, kuri dalās padomos par to, kas viņuprāt jāņem vērā, startējot naksnīgās stundās.

Inese Nagle,

vieglatlēte, Nike+ Run Club trenere

  1. 1.Izbaudīt nakti - skrienot tumsā, sajūtas skrienot ir daudz neparastākas, jo ātrums šķiet krietni lielāks nekā tas ir patiesībā, tumsa apskauj, radot omulīgu sajūtu. Tā kā Latvijā nav daudz skriešanas sacensību naktī, startējot Jelgavā, uzskatu, ka ir svarīgi izbaudīt šo sajūtu.
  2. 2.Izvēlēties atbilstošu ekipējumu - skrienot naksnīgos laikapstākļos noteikti jāpievērš uzmanība apģērbam - tam jabūt gaišā krāsā un ar atstarojošiem elementiem. Tādējādi skrējējs būs labi pamanāms, jutīsies trasē droši un pilnībā varēs koncentrēties uz svarīgāko - skrējienu.

Jānis Girgensons

Trešais ātrākais pusmaratonists Latvijas vēsturē

  1. 1.Adaptēties starta laikam - lai pierastu skriet vēlu vakarā, pēdējos svarīgos treniņus pirms Jelgavas varu ieteikt skriet tajā pašā laikā, kad tiek dots starts - ap pulksten desmitiem vakarā.
  2. 2.Pārdomātas maltītes  - sacensību dienā brokastīs un pusdienās uzņemtajām maltītēm nevajadzētu saturēt taukus, šķiedrvielas un olbaltumvielas, tātad koncentrēties maksimāli uz ogļhidrātiem bagātu ēdienu. Pats galvenais - lai vēderā nerodas smaguma sajūta.
  3. 3.Labs garastāvoklis - tā kā svarīgākais jebkur, kur ieguldi savu enerģiju, ir izbaudīt procesu, tāpēc arī uz Jelgavu nedrīkst aizmirst paņemt līdzi labu garastāvokli. :)

Alma Vītola,

ultramaratoniste, Brazīlijas džungļu maratona uzvarētāja.

  1. 1.Miegs - iepriekš svarīgi  kārtīgi izgulēties, lai vakarpusē pirms starta nenāk miegs. Lai gan, iespējams, ļoti ātri skrienot, ballītes atmosfērā par nogurumu piemirstas :)
  2. 2.Maltītes - pa dienu nevajadzētu ēst smagu ēdienu, tādu, kas ilgi pārstrādājas organismā.
  3. 3.Aktivitātes - ja diena bijusi aktīva, pa dārzu rokoties vai visādās citādās aktivitātēs, var diezgan sagurt. Tāpēc, darbojoties pa dienu, mazliet jāpietaupa spēki arī startam.
  4. 4.Apģērbs - jāņem vērā, ka vakarā ir vēsāks un var noderēt siltāks apģērbs.
  5. 5.Drošība - varbūt skrienot pa pilsētu lukturītis nebūs tik aktuāli, kā tas ir taku skrējienos, bet atstarojoši elementi gan par ļaunu nenāks.

Agnese Pastare

olimpiskā soļotāja, skrējēja

  1. 1.Pierast skriet vakarā - šī ir manis pašas metode, gatavojoties vēlajiem startiem, ko noteikti varu ieteikt arī citiem. Ir svarīgi laicīgi pieradināt organismu galvenos treniņus veikt vakarā - ne obligāti ļoti vēlu, dažām stundām nebūs liela nozīme, būtiskākais šajā procesā ir ļaut ķermenim adaptēties startēt pēc aizvadītās dienas.
  2. 2.Ierobežot slodzi sacensību dienā - manuprāt, dienā, kad paredzēts starts, ir svarīgi izvairīties no lielas slodzes vai ilgas uzturēšanās saulē, kā arī ir vēlama diendusa.
  3. 3.Ogļhidrātu rezerves papildināt iepriekšējā dienā - garāko distanču skrējējiem, kuri pirms sacensībām cenšas uzkrāt ogļhidrātus, ieteiktu lielo ēšanu taisīt iepriekšējā dienā un pirms sacensībām ēst pārbaudītus un ēdienus, ko organismam viegli pārstrādāt.
  4. 4.Režīms sacensību dienā - arī pirms sacensībām, kuru starts paredzēts vēlu vakarā, ieteiktu veikt nelielu iesildīšanos jeb rītarosmi, lai visa diena nebūtu jāpavada bezdarbībā.  Vēl ieteiktu ievērot  līdzīgu pirms-sacensību režīmu kā jebkurās citās sacensībās  - pēdējo maltīti ieturēt 3 stundas pirms starta, iesildīties kā ierasts.

Dmitrijs Serjogins

2016. gada Latvijas čempions pusmaratonā

  1. 1.Pierast pie tumsas - vasaras vidū lielākā daļa skrējēju jau ir piemirsusi, kā tas ir - skriet tumsā. Taču jāteic, ka apgaismojums noteikti ietekmē ātruma izjūtu un kustību koordināciju. Turklāt skriešana sacensību režīmā ap pulksten desmitiem vakarā vairumam nav pierasta, tāpēc, ja Jelgavā  plāno skriet uz rezultātu, tad sagatavošanās procesā nepieciešams iekļaut treniņus vēlās vakaras stundās. Tādējādi organisms pieradīs pie skriešanas laikā, kad parasti mēdzam iet gulēt vai ieturēt pēdējo maltīti. Bet svarīgi plānot šos vakara treniņus tā, lai atliek laika pilnvērtīgam 8-9 stundu miegam.
  2. 2.Vieglas maltītes pa dienu - bez šaubām sacensību dienā brokastīs, pusdienās un vakariņās jāuzņem vieglas maltītes, kuras organismam viegli pārstrādāt. Kā arī uzskatu, ka nevajadzētu eksperimentēt ar maltītēm - lai pirms starta nebūtu jācīnās ar vēdergraizēm.
  3. 3.Sagatavot nepieciešamo laicīgi - lai izvairītos no nevajadzīga stresa pirms sacensībām, nevajadzētu mantu krāmēšanu atstāt uz pēdējo momentu, bet salikt somā visu nepieciešamo iepriekšējā vakarā vai no rīta.

Gadžeti, kurus neņemt trasē -  manuprāt, austiņas, mūzikas atskaņotāji un telefoni noteikti jāatstāj somā - lai neradītu bīstamas situācijas trasē sev un citiem dalībniekiem. 



Interesanti

Draugs sāpošiem muskuļiem un locītavām - kā ķermenim palīdz teipošana?

Kaut gan vasara jau noslēgusies, siltais un sausais septembris mūs turpina lutināt, ļaujot izbaudīt..

Noskaidrots, kā fiziskās aktivitātes ietekmē skolēnu miega kvalitāti

Miegs ir viens no svarīgākajiem labas pašsajūtas un veselības priekšnoteikumiem gan pieaugušajiem,..

Praktiski padomi kopīgiem ģimenes treniņiem

Arī šogad ģimenes ar bērniem aicinātas piedalīties Lattelecom Rīgas maratona Rimi Bērnu dienas..

Kā vispareizāk uzņemt ūdeni sportisku aktivitāšu laikā?

Nav noslēpums, ka ūdens ir dzīvības un veselības pamats, nodrošinot organismam svarīgu procesu..

Sporta ziņas

Pasaules čempionāts svarbumbu celšanā Daugavpilī

No šā gada 10. līdz 15. oktobrim Daugavpilī notiks pasaules čempionāts svarbumbu celšanā, uz..

Pasniegti Prezidenta kausi 2018.gada sacensību laureātiem

Turpinot tradīciju, svinīgā pieņemšanā pie Valsts prezidenta Rīgas pilī tika pasniegti apbalvojumi..

Daugavas stadions uzsācis projekta otrās kārtas īstenošanu

Attīstības otrajā kārtā tiks būvēta ledus halle, atjaunots centrālais sporta laukums futbolam..

Ar ikgadējo Jūrmalas MTB velomaratonu krāšņi noslēdz kalnu riteņbraukšanas sezonu

Majoru pludmalē jau tradicionāli norisinājās plašu atzinību guvušais Jūrmalas MTB velomaratons,..

Izsludināts Sporta stipendiju konkurss!

Izsludināts Latvijas Sporta federāciju padomes (LSFP) Sporta stipendiju konkurss 2018./2019. mācību..

Sporta notikumi

Mediķu turnīrs pludmales volejbolā

Pludmales sporta centrs "Brazīlija", sadarbībā ar Latvijas Ārstu biedrību un “Ārsts.lv”,..

MIX turnīrs pludmales volejbolā

Janvāra pēdējā svētdienā sporta un izklaides centrā "Brazīlija" notiks enerģisks pludmales volejbola..

Turnīrs "Brazīlietis"

Ja svētdienai plāns vēl nav gatavs, un esi gatavs aktivitātēm un sportiskai pēcpusdienai, aicinām..

HoReCa turnīrs

Sadarbībā ar Latvijas Bārmeņu Federācija - L.B.F un “bartending.lv” aicinām bārmeņus, viesmīļus..

Magnum MIX turnīrs

Pirmajā septembra svētdienā aicinām jaukta sastāva komandas bez vecuma vai sagatavotības līmeņa..

Reklāmas



Lauki ar zvaigznīti (*) jāaizpilda obligāti

Jūsu ziņojums ir veiksmīgi nosūtīts!